29.6.10

I sommerferien skal vi...


... hit. Jeg har vurdert å lese om igjen den famøse Behn-boka, men kan ikke si jeg er overvettes av entusiasme. Jeg har forsøkt tidligere, men skal ærlig innrømme den ikke ble ferdiglest. Liza Marklund har jeg lovet meg selv å ikke pine meg gjennom flere bøker av. Robert Wilson er jeg begeistret for, og nevnte bok er -tror jeg- den eneste av ham jeg ikke har lest. Best av alt: Den fins i bokhylla mi. Ironisk nok har jeg to av den. Hanne Ørstavik har jeg hørt litt av hvert om, og stedet hun skriver om har jeg vært i før. Det er strengt tatt andre ting jeg interesserer for meg på det stedet.

Nåh? Hvor tror dere jeg skal?

4 kommentarer:

Karin sa...

Til varmere strøk:-) Jeg er sikkert en av få som likte Bakgård romanen til Behn. Jeg synes den var god historiefortelling, litt sånn absurd, men kunne likevel ha skjedd.

ellikken sa...

Varmere strøk er helt riktig! Heh! Jeg merker jeg blir mer og mer sugen på å reise jo mer og mer dette styrtregnet utenfor fortsetter å... ja, nettopp... styrte ned.

Takk for positivisme; Trenger en solid dytt for å lese Bakgård med litt blidere øyne :)

Anita Steigre sa...

Æh, ikke gidd, Eli. Har også prøvd med på Bakgård, men likte den ikke. Syns ikke fortellingen var god, heller ikke språket.. og hvorfor lese noe man ikke liker? Det finnes nok av gode bøker! :-)
Ørstavik: Anbefaler "Tiden det tar" - den likte jeg veldig godt.

ellikken sa...

Men, men, men! Han tar samme reise som vi skal ta, derfor :)
Takk for bokanbefaling!