24.4.10

Loppis

- Hvor er Askerhallen, spurte min far. - Det er loppemarked der i dag.

*dunk, dunk. dunk, dunk*

Det lyste antakeligvis BØKER PÅ SALG i øynene mine, for guttungen var veldig skeptisk til om det var en veldig god ide å bli med dit.

Behersket meg mer enn jeg burde, og etter en intensiv stund i bokavdelingen (før jeg ble slept med bort til slalåm-avdelingen), endte jeg opp med kun fem bøker.

Nattens brød - Johan Falkberget
Johannes - Johan Falkberget
Skyskraperengler - Tove Nilsen
Når jeg er hos deg - Linn Ullmann
Jane Eyre - Charlotte Bronte

Litt dårlig samvittighet og litt denne-burde-jeg-ha-i-bokhyllen-selv-om-jeg-har-lest-den-før.

Ellers tilbringer jeg lørdagskvelden med alt annet enn å lese de siste sidene i Cormac McCarthys The Road. Jeg er altfor redd for en uendelig trist slutt.

Ingen kommentarer: