5.5.22

Små føtter setter dype spor (utvidet 2022)

Snart nitten år har gått siden vi mistet våre to døtre, to lillesøstre, kort tid etter fødselen. En viktig del av sorgprosessen var for meg å søke støtte hos andre som gikk igjennom det samme, og vår felles plattform ble et nettforum: Englesiden. I år etter år skrev vi ned våre historier. Vi gråt over barna som aldri fikk vokse opp, vi løftet hverandre opp og vi ble skjebnevenninner for livet. 

I 2007 kom fellesskapet vårt ut i bokform, og i mars 2022 kom en utvidet utgave av vår bok.


Små føtter setter dype spor, av Janne Teigen (red.)

Foreldreberetninger om tap av barn.
 
I 2022-utgaven har hele 35 foreldre bidratt med dikt og historier om å miste barn, både i forbindelse med fødsel og tap av større barn. I tillegg har psykolog og jordmor bidratt med egne tekster. En viktig del av boken er også tips og råd fra foreldre til andre foreldre, pårørende og helsepersonell.
 
En av Englesidens brukere var Janne Teigen, og det er også Janne som den gang - som nå – har flettet sammen alle delene og utrettelig trukket i de rette trådene for å realisere prosjektet. Vi vet Små føtter setter dype spor har vært en viktig bok for mange mammaer og pappaer der ute som har mistet barn, for det er mye trøst i felles skjebne. Ikke minst har boken vært en god ressurs for helsepersonell og pårørende som ikke alltid vet hva man skal si eller gjøre.
 
For oss som har bidratt har Små føtter setter dype spor vært noe ekstra spesielt: Med denne boken har Rebecca og Nadia, og alle de andre barna boken forteller om, fått et litt lenger liv, i hjertene til alle som har lest deres historier.
 
Bestill gjerne gjennom forlaget, eller spør i din lokale bokhandel. Tips gjerne om boken hos din fastlege, helsestasjon eller sykehus. Målgruppen er dessverre stor, selv om boken er vanskelig å selge i seg selv.




Se også: Innlegget jeg skrev om boken i 2010.

Kilde: En slags egenreklame, skjønt vi ikke mottar noe inntekt av dette.


6 kommentarer:

Kleppanrova.com sa...

Så fantastisk at det ble en bok fra en slik opplevelse, som dessverre rammer mange. Å møtes over felles problemer er så viktig, for å snakke med andre i samme situasjon osv. Vi fikk aldri egne barn, men adoptert tre søsken. Vi ble med i en adoptivforeldre gruppe, og det hadde enorm betydning for oss. Å snakke med andre som er i samme situasjon er fruktbart, gi støtte til hverandre, lære av andre, osv. God søndag :)

Project Earth sa...

Interessant tittel. "Bigfoot" er egentlig en elitens kode for småfolket som har oppdaget for mye sannheter om de llfnparadigmer G som de har skapt der ute. ... I will lead you into my world of exposing tool-key-en towards imperial hiding throwing the ring into the v-al-key-no, along the way risking to be called mad if saying too much (someone do not want). / Imperial dragging on their own pyramid leads to silent flocking that in essence is a corrupt system they do not want to admit even for themselves. But I will tell you about how they today prepared for "improvements", at least in the eyes of the public. / My world, in the midle of countless conspiracy elites: Dagsnytt 18, a Norwegian TV political debate/ discussions news info program, news-prerunner, was by cases introduced by the host, and especially rolling his green pen around the book-branch issue. / So, I was scrolling net-TV fast to that, and the case seems an anti-case against my corruption claim against conspiracies benefitting each other and excludes other parts of art, litterature, economy and so on. / This is how they performed in codes this time, 2 debattants, really on the same side, but left and right side. Right-side man was arguing letting other parts of litterature in on commersial mention, and not let those usuals predominators (prediminators) always take all the place. / Debattant was constantly adjusting black glasses (left-side, then a royal lie-on news-fake showcase improvements smiley). / Yellow shirt code, meaning what are looked back on; low, added by a white t-shirt below that, "white-wash". / The left-side woman was dressed in black and arguing reach-ability to mention and who they had to mention anyway. ... Their common story for the viewer / conspiracy themselves, was then that countless potential good or lesser good stuff never got any publisity (which is "not good" if more people starts to look on the system as corrupt). / But the woman still had the lie-code feathers in her right ear among silver or goldish bling. / Weather forcast in news ended by an image from Klepp = Key Leppe/Lips, and one must follow the weather each day she said. / HereWeAre. Long smiley news-lips lie ps. Imperial Robinson alliance eye-lan, planning fake democratic improvements.

Nira Shalom sa...

Hei, jeg er Nira Etter å ha vært i et forhold med Anderson i flere år, slo han opp med meg, jeg gjorde alt for å få ham tilbake, men alt var forgjeves, jeg ville ha ham tilbake så mye på grunn av kjærligheten jeg har til ham , Jeg tryglet ham med alt, jeg ga løfter, men han nektet. Jeg forklarte problemet mitt til venninnen min, og hun foreslo at jeg heller burde kontakte en trylleformler som kunne hjelpe meg å kaste en trylleformel for å bringe ham tilbake, men jeg er typen som aldri trodde på trylleformler, jeg hadde ikke annet valg enn å prøve det, jeg sendte trollformleren på e-post, og han fortalte meg at det ikke var noe problem at alt vil være i orden før tre dager, at eksen min kommer tilbake til meg før tre dager, han kastet trolldommen og overraskende den andre dagen var klokken rundt 16.00. Eksen min ringte meg, jeg ble så overrasket, jeg svarte på samtalen og alt han sa var at han var så lei seg for alt som skjedde at han ville at jeg skulle komme tilbake til ham, at han elsker meg så høyt. Jeg ble så glad og dro til ham, det var slik vi begynte å leve lykkelig sammen igjen. Siden den gang har jeg lovet at alle jeg kjenner som har et forholdsproblem, vil jeg være til hjelp for en slik person ved å henvise ham eller henne til den eneste virkelige og mektige tryllekunstneren som hjalp meg med mitt eget problem. e-post: babawalewiseman01@gmail.com du kan sende ham e-post hvis du trenger hans hjelp i forholdet ditt eller en annen sak.
1) Kjærlighetstroller
2) Tapte kjærlighetsformler
3) Skilsmissetroller
4) Ekteskapstroller
5) Bindende trolldom.
6) Breakup Spells
7) Forvis en tidligere elsker
8.) Du ønsker å bli forfremmet på kontoret ditt
9) ønsker å tilfredsstille kjæresten din
10) Kur for noen av sykdommene du lider av
Ta kontakt med denne flotte mannen hvis du har problemer med en varig løsning
gjennom babawalewiseman01@gmail.com Whatsapp  +12544131991

Bohuslava Shevchenko sa...

Hei alle sammen, mitt navn er Bohuslava Shevchenko og jeg vil dele mitt vitnesbyrd, jeg er en lykkelig gift kvinne med 2 vakre barn, på et bestemt tidspunkt begynte mannen min å oppføre seg rart for meg, det begynte litt etter litt, vi kjemper og krangle nesten hele tiden og til slutt forlot han meg for en annen kvinne fordi han ikke lenger føler noen kjærlighet til meg, jeg ble forlatt med våre 2 barn, han kommer nesten ikke til huset, men for kjærligheten jeg hadde til ham, ville jeg For ikke å la ham gå, måtte jeg diskutere problemet mitt med en venn av meg og foreslo at jeg heller skulle kontakte en trylleformler, som kunne hjelpe meg å fortrylle for å bringe ham tilbake, men jeg er typen som aldri trodde på trylleformularen. støping. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å prøve.
Jeg gjorde alt jeg ble bedt om å gjøre, og etter en tid begynte alt å fungere bra igjen, mannen min kom tilbake til huset, ba meg og barna om unnskyldning, og vi lever alle lykkelige sammen nå, jeg kan ikke takk til Dr. Nosa Ugo som hjalp meg med å gjenopplive min familie. du kan kontakte ham gjennom hans

E-post: karnataka.temple@gmail.com
WhatsApp: +19297227869

Kontakt ham for alle slags åndelige problemer og se det store arbeidet.

Anonymous sa...

Det er et privilegium å dele dette mirakuløse vitnesbyrdet til verden. Mannen min skilte seg fra meg for femten måneder siden, og jeg har blitt fylt med anger fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre for å rette opp problemer med mannen min. Jeg søkte etter hjelp på internett om hvordan jeg kunne få hjelp i ekteskapet mitt, og jeg oppdaget gode vitnere om DR WALE som har vært progressiv med trolldommene sine. Jeg tok kontakt med ham, og se, DR WALE, fortalte meg at han vil forberede en trolldom for meg som vil bringe tilbake mannen min. Jeg var skeptisk, men jeg hadde ikke noe annet valg enn å jobbe med ham. Etter å ha jobbet med DR WALE, noen dager senere, ringte mannen min at han kommer hjem og fra den dagen til dette øyeblikket har vi levd fredelig. Han er tilbake nå med så mye kjærlighet og omsorg. i dag er jeg glad for å fortelle dere alle at denne trylleformularen har kraften til å bringe elskere tilbake og det mest overraskende er at kjærligheten vår er veldig sterk nå, hver dag er lykke og glede. og det er ingenting som å være sammen med mannen du elsker. Jeg vil anbefale DR WALE på det sterkeste til alle der ute som trenger hjelp overhodet. Hvis du har problemer, kontakt DR WALE, jeg gir deg 100% garanti for at han vil hjelpe deg!!. Hans WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

Anonymous sa...

Jeg vil bruke dette mediet til å takke den store tryllekunstneren DR WALE for å ha hentet tilbake min kjære mann. Da mannen min forlot meg og våre to barn for en annen kvinne, levde jeg i smerter fordi jeg elsker ham så høyt, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, faktisk var jeg forvirret før jeg møtte en venninne av meg som heter Ella og jeg fortalte henne hva jeg gikk gjennom, så fortalte hun meg at jeg ikke skulle bekymre meg for at hun også gikk gjennom det samme problemet, men i hennes tilfelle var det kjæresten, så tok hun meg med til en spiritist, en trylleformler, ved navn DR WALE som hjalp henne med tilbake kjæresten hennes, da jeg kontaktet DR WALE på WhatsApp +2347054019402 fortalte jeg ham problemene mine, etter det fortalte han meg hva jeg skulle gjøre og han sa etter at jeg har gjort det han fortalte meg, etter noen uker vil mannen min komme krypende videre knærne hans ber meg om å tilgi ham. Etter noen uker kom mannen min og begynte å tigge meg, jeg hadde aldri forventet at det skulle skje så fort, jeg banket på døren min, da jeg åpnet døren, så jeg til min største overraskelse mannen min på knærne tigge meg og vår barn til å tilgi ham.
Han kurerer også alle slags sykdommer, inkludert den som er oppført nedenfor,
1. HIV / AIDS.
2. HERPES 1/2.
3. KREFT.
4. ALS (Lou Gehrigs sykdom).
5. Hepatitt B.
6. HYPERTENSJON.
7. LAVT SÆDANTALL.
8. ASTHMA.
9. VIRGINIA PROBLEM.
10. DIARÉ.
11. STØYL.
12. KJØLSÅR.
13. SLAG.

Og han kastet også følgende trollformler,

1. du vil ha et godt ekteskap,
2. du er en politiker og trenger beskyttelse,
3. du trenger en kjærlighetsform,
4. du ønsker å være en rik mann eller kvinne,
5. du vil at partneren din skal elske deg,
6. du leter etter kone eller mann,
7. du ønsker å jobbe med visum til et hvilket som helst land du ønsker,
8. du er en forretningsmann eller kvinne og vil at bedriften din skal flytte,
9. du vil at sjefen din skal elske deg,
10. du vil at din mann eller kone skal tilbe deg,
11 Du trenger en jobbformidling,
12 Du trenger forfremmelse i jobben din,
Alle som har problemer oppført ovenfor, bør kontakte DR WALE, den store trylleformularen. Kontakt ham via WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com