22.9.10

Pause-dikt

Jeg blir så glad _av_ dette diktet, og jeg er derfor også så glad _i_.



Jeg spurte en gang en sebra:

Er du sort med hvite striper
eller hvit med sorte striper?

Og sebraen så på meg og sa:

Er du sterk med svake sider
Eller svak med sterker sider?

Er du god med onde påfunn
eller ond med gode påfunn?

Er du glad med triste dager
eller trist med glade dager?

Er du flink med dumme innfall
eller dum med flinke innfall?

Og slik fortsatte og fortsatte
og fortsatte den,

og aldri, aldri, aldri, aldri
spør jeg en sebra om striper igjen.

Shel Silverstein

Sånn ellers er jeg i ferd med å avslutte Jasper Jones. Bokbloggturneen foregår for fullt, og det er min tur på lørdag. Seriøst, I can hardly wait! Det er en pine å prøve å la være å lese de andre anmeldelsene i frykt for å ødelegge egen anmeldelse, for jeg er så begeistret, så b-e-g-e-i-s-t-r-e-t!!!

3 kommentarer:

Kirsten M sa...

Det var et strålende dikt! Og din bruk av ordet begeistret - begeistret: )

Karin sa...

Hei:-)
Du vant trøstepremie i konkurransen min. Kan du sende meg navn, adresse + tittel på en valgfri pocketbok du ønsker deg til kastormo(a)online.no

God helg:-)

Elisabeth Almighty sa...

Fabelaktig dikt! Et av mine nye favoritter : )